CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

WELCOME

wiNd0oW mUsiC

BUALAN ABG DENGAN ADIKNYA.

peristiwa yang lepas ku kenang semula.
(berlaku pd hari jumaat,ketika kluar mkn bersama kluarga)

ABG : Achik!! jap gi msk kreta abg.

ACHIK : ok.

ABG : Abg dengar mak cerita,achik kuar blik lewat malam.btl ka??

ACHIK : Mmg achik balik lambt..

ABG : p mana blik lmbt?? lwat mlm?? mak bknnya apa..cma fkirkn tok n ngah..ya la..tkt la..
ngah n tok ddk atas rmh,nak trun bkak pintu..tok lg..dengan skt lutut..

ACHIK : hrmm..

ABG : ha.achik kluar2 dgn sapa??

ACHIK : la..kluar dgn kawan la..kreta viva itam..

ABG : Abg bkn pa..dlu abg pn mcm achik jga..abg dlu prnah ajak kwn abg kluar..tjuan nak jmpa blik dah x
jmpa..kluar mkn.. blik umah,mak bising..kta mak kwn abg tnya,''td H ajak P kluar p mn ntah!x blik lg..
dah pkul 12..'' mak mrh krna tkt trjdi apa2 dkt anak org..klu jd dkt kita shja x mgapa..lps pada 2 abg
amk kptsan kluar sorg2..nati jadi apa pn x pa sbb x da mak rsau tntg anafk org..

ACHIK : (mengeluh dgr crita abg)


BeRsaMbUnG...

Cerita Kompilasi Hidupku
JULAI 2009
petikan Dari Peristiwa























pErBezAaN rUtiN hAriaN kitA

''Aku'' tetap ''Aku'' tp apakah rutin harianku?????? ntah aku pn ,tidak tahu..kadang2 apa yang aku buat..jada yang lari dari ''time table''..kadang2 lari dari semua yang dirancang..ntah la..knapa ia berlaku...mgkin kekuatan pada diri tidak mampu mengawal diri agar mengikuti rutin harian yang di rancangkan..petang ini aku hanya menghabiskan masa di kedai keluargaku..ini satu pengisian masa lapangku..sangat seronok dimana aku boleh belajar tentang dunia perniagaan..
aku mempunyai matlamat pada kedai milik keluargaku..macam2 telah aku rancangkan..tp ntah jadi ntah tidak...itu impian dan rutin harian aku..tp bagaimana pula rutin harian anda???
sekira kita pelakon mst rutin harian padat dengan shooting lakonan..hrm..bla aku terfikir mereka sangat disiplin kerana setiap hari mereka melaksanakn rutin harian yang tepat dalam perancangan mereka sama da ''time table'' mereka.
tp berbeza pula dengan apa yang aku lihat..seperti pelanggan yang sentiasa datang ke kedai aku..bla tengok saja pelanggan yang datang..selalu orang yang sama..mgkn itu rutin harian mera agaknya..berkumpul dan berborak tentang isu yang ingin dibincangkan...

JANGAN FIKIR TIADA SIAPA MENYAYANGI KITA!

askm..hrm..hari ini hari yang sangat sebak bg diriku karna terpaksa menerima hakikat yang
esok aku terpaksa meninggalkan keluarga dan kaum kerabat keluargaku buat kali ke....
hal ini kerana aku terpaksa berjuang untuk mencapai matlamat aku serta ibu bapaku,iaitu pergi belajar..hrm..sempat juga td aku beritahu berita ini kepada anak buah aku yang berusia 4tahun yang bernama shazani shahizan..hrmm...x sangka kanak2 seusia ini sudah faham erti perpisahan dan kesedihan apabila meratapi perpisahan sementara..sebak aku melihatnya,dengan bertingkahkan sembunyi perasaan sedih daripada aku..disini aku dapat lihat betapa sayangnya dia terhadapku..dan sama juga dengan keluargaku yang lain..hah! sebak lagi hatiku..sekarang kanak2 yang aku ceritakan ini berada di hadapanku..sedang bermain mainannya ultraman..sambil memerhatiku dengan relingan kesedihan..tp aku terfikir kadang2 aku x nak berjauhan dengan mereka.tp keadaan selalu memaksaku sentiasa berdikari..jd aku terpaksa kerana ini adalah matlamat,impian kluargaku...\akhir kata..janganlah kita pernah berasa tiada orang yang menyayangi kita..sebaliknya apabila perpisahan berlaku kita dapat lihat ada orang yang sayangkan kita..dan x sanggup kita berpisah dengannya..ia tidak kira orang tua mahupun kanak2...